Da li je neophodna,preporucljiva gastro edukacija u sklopu
prosvetnog programa,rekla bih da je imperativ.Previse je razloga iz kojih je
edukacija tog tipa, kao I nivo podizanja svesti kod dece,time I kod svih
znacajna.
Podjimo od cinjenice da su deca podlozna upijanju informacija nesputano I sa lakocom I da je blagovremena spoznaja o
svrsishodnosti I relevantnosti ishrane,zdravog nacina zivota I unosenja
harmonije I reda,uslovno receno I prioritet.
Razvijanje interesovanja I ucenje o zdravom nacinu ishrane u
mnogome je zabavno nadasve korisno radi prosirivanja svesti o
razlicitostima,toleranciji,razvoja kognitivne inteligencije uopste zbog
korelacije sa aktuelnom nastavnim programom,drustvenim I prirodnim naukama.
Edukacija o namirnicama kod dece, formira indirektno zdrav nacin zivota
I teznju ka istom,otvara mogucnost uspostavljanja paralele izmedju
zdravog,nezdravog I predstavu o vaznosti,koliki znacaj I
uticaj na prvom mestu ishrana,gotovo suptilno a istovremeno direktno povezana, sa
zivotnim faktorima,ljudskim,I percipiranjem uzeg I sireg okruzenja.
Naime,formiranjem ispravne slike I sticanjem znanja o
zdravom nacinu zivota stvara se osecaj odgovornosti prema sebi I okolini u uzem
I sirem smislu,stice se osecaj vaznosti I vrednosti zivota generalno,dakle formira
se jedan nesumnjivo ispravan I pozitivan stav I njegova refleksija.Veza sa
nastavnim programom je svakako jaca ucenjem o geografsko kulturoloskim
razlikama,istorijskim desavanjima,bioloskim kao I mnogim karakteristikama
coveka I prirode kojom je okruzen. Tim putem stice pojam o internacionalnoj
komunikaciji I vezama sa sebi slicnim I razlicitim ljudima,odnosima I
negovanjima istih sto je od krucijelnog znacaja obzirom na nivo svesti kod
ljudi kao I okolnosti koje ga nekim drugim sticajem okolnosti vode na drugaciji
I ne toliko impresivan put poimanja
zivota I zivotnog okruzenja.
Na prvom mestu svest o prirodnom I antipodu,svest
ozdravom I nezdravom je razvoj repera za dobro I lose,razvoj estetike,pa I
etike koje deciji um kroz odnos prema sebi I okolini stice baveci se
ishranom,motivacionim faktorom I pokretacem koncepta koji moze formulisati
smislenu I po decu I ljude korisnu I lepu celinu sa najpozitivnijim ishodom.
Нема коментара:
Постави коментар